Beleef techniek in de regio Helmond-De Peel tijdens de Dutch Technology Week!
24 mei 2018
In de Brainport Regio wordt van maandag 4 juni tot en met zaterdag 9 juni voor de zevende keer de Dutch Technology Week (DTW) georganiseerd. Tijdens deze week staan de meest wonderlijke en innovatieve technologieverhalen centraal. Als techniekregio bij uitstek heeft de regio Helmond-De Peel tijdens de DTW een interessant programma. Zo vindt op zaterdag 9 juni een groot publieksevenement plaats.
High Tech Ontdekkingsroute
Op zaterdag 9 juni van 11:00 tot 17:00 uur vindt de High Tech Ontdekkingsroute plaats. Technologiebedrijven in de regio Helmond-De Peel bundelen hun krachten en presenteren samen wat techniek voor de regio betekent. Op de Hotspot Helmond- De Peel bij VDL Industrial Modules (aan de Brandevoortsedreef te Helmond) en op de Automotive Campus in Helmond kun je beleven wat technologie allemaal te bieden heeft. Iedereen is van harte welkom en de toegang is gratis.
Een greep uit de activiteiten De deelnemende bedrijven en onderwijsinstellingen zorgen voor een interactief programma, waarbij het draait om ontdekken en beleven. Zo kun je op de hotspotlocatie bij VDL Industrial Modules met augmented reality de technische installaties van een gebouw beleven of d.m.v. een VR-bril een achtbaanrit maken. En wat dacht je van je eigen vliegtuig bouwen of zelf een robot besturen? Weet jij op tijd te ontsnappen uit de escaperoom van Defensie? En er is nog veel meer. Je gaat in ieder geval naar huis met een tas vol zelfgemaakte technische gadgets.
Op de Automotive Campus geeft professor Maarten Steinbuch een kindercollege over de auto van de toekomst en kun je een kijkje nemen bij testcenter Altran, zij hebben ook een speurtocht voor kinderen. Studententeams met hun innovatieve voertuigen en wat denk je van de Verkeerscentrale? Bovendien vindt hier de finale van het Nederlands Kampioenschap “de veiligste chauffeur” plaats.
Bedrijf in een doosje
De samenwerkende organisaties richten zich met dit evenement op kinderen en jongeren en hun ouders. De doelgroepen worden niet alleen via de media maar ook in samenwerking met scholen enthousiast gemaakt. Met de actie “Bedrijf in een doosje” worden schoolklassen (groepen 6 en 7) van alle basisscholen in de Peelregio uitgedaagd hun creativiteit te laten zien en zo vraagt de organisatie op een unieke manier aandacht voor het evenement op 9 juni. In totaal zijn er afgelopen week ruim 200 dozen verspreid en zijn hiermee 6000 kinderen benaderd.
Meer weten over de Dutch Technology Week? Kijk dan op www.dutchtechnologyweek.nl voor het volledige programma of volg de activiteiten in de regio Helmond-De Peel via @DTW2018_HHP op social media. Het Kinderpersbureau van Prodas maakt verschillende video's over DTW2018. Binnenkort zijn deze te zien op hun kanaal.
Terug naar overzicht